Mitt liv i ett nötskal :D

Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

En riktigt bra dag!

Av Marina Harbeck - 19 januari 2014 23:06

Och förvisso en lite smått irriterande dag. Vi börjar med det irriterande. Eller egentligen började det med det bra för dom ringde idag ang lägenheten i Billesholm och vi skulle äntligen få komma och titta på den!  (OBS!!  Det bra kommer en bit ner så skrolla om ni vill slippa läsa det irriterande!!)Kommer ut till bilen och ska skrapa bort snön och isen på framrutan när jag ser detta:


 

Fatta vad förbannad jag blev!!! Bara för att jag skrev en lapp där jag snällt bad dom som röker i gemensamma hallen att INTE göra det mer och sluta tända sina cigaretter där och sen stå med öppen dörr och röka. Det luktar vidrigt och vi som inte röker blir ju drabbade. Så för nån dag sen så gick vår skåpslucka sönder och när jag ser grannarna komma ut efter att precis ha kommit hem efter att ha hämtat Johan hos sin kompis så ser jag att ena grannen som ska ha flyttat ut härifrån för två månader sen, dra ner lappen jag satt upp och demonstrativt tända sin cigg i gemensamma hallen. När jag kommer ur bilen säger jag till den granne som ska föreställa vår vaktmästare att vår skåpslucka är sönder och att det är den under vasken ( den öppnas och stängs flera gånger per dygn). Ja han skulle fixa det. Kommer ut i morse och ser fimpen på bilen. Ser oxå hur någon har fimpat sin cigg på lacken ovanför förardörren. Som tur är så har det inte blivit märke vad jag kan se tack vare snön. 


Så då förstår ni hur skönt det ska bli att flytta härifrån den 1 MARS! Slippa detta jävlaskitställe. Och tro inte att jag kommer prata snällt om denna lägenhet när vi flyttar och nån kommer hit och ska kolla på den för att eventuellt hyra denna. Ska berätta om ALLA skavanker, mögel och irriterande skrikande grannar. Och att dom för fasen inte ska säga ifrån om rökning på allmäna plattser i huset. För då jävlar är det bäst att dom inte har nån bil eller annat som kuksugaren där uppe kan förstöra. Och hur lagligt är det att koppla en sladd till husets el när man inte har någon egen el i lägenheten??? Inte alls kan jag tro. Men lugnt.. jag skrev det till hyresvärden när jag även skrev att vi vill säga upp lägenheten från och med 1 februari.


NU till det roliga!!!! Vi var ju och tittade på lägenheten idag. Hur mysig som helst!! Dock lite liten för oss men helt perfekt för ett par utan barn eller med barn med för den delen om dom kan stå ut med att ungarna springer igenom sovrummet för att komma på toa. Men hyresvärden hade en liten tanke på att sätta upp nån vägg där så att ena sovrummet blev lite mindre men att det blev mer privat. Sen fick vi se den STORA lägenheten! Majgadd vad fin den var!! Eller ja den kommer att bli det när den är färdigrenoverad! Åh blev så förälskad i den!!! Kan till o med få ett hobbyrum! Stor och luftig! ME LOVE!!!!!!! Vi ska flytta in in den så fort den blir klar. Till sommaren. Så tills dess ska vi bo i den lite mindre lägenheten. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina Harbeck - 23 maj 2015 13:51

Det årliga inlägget om ESC!!!!!!! Är du beredd Angeline?!

Av Marina Harbeck - 24 september 2014 01:44

Och så är duschen strömförande igen. Fan alltså! Vi (läs jag) som hade så många planer på vad vi (jag) skulle göra i lägenheten ju. ? Ja vi vet ju ändå inte hur det blir OM huset ska säljas eller vad och ej heller hur det blir om nu någon köper det. ...

Av Marina Harbeck - 16 september 2014 13:01

Jisses vilka tvära kast! Ja nu är frågan om vi ens ska flytta. Vad vi vet nu så ska det komma en i helgen som redan lagt bud på huset och som vill att vi ska bo kvar. Jag är kluven som fan för jag vill inte flytta för bara tanken på att hålla på att ...

Av Marina Harbeck - 9 september 2014 02:50

Jösses vad trött jag är. Mentalt då. Jaha efter att ha legat på hyresvärdarna i en vecka så ska dom nu sälja huset. Tydligen klarade dom inte av kravet att fixa en strömförande dusch och ej heller ta kritiken över att den manliga delen av duon Hyresv...

Av Marina Harbeck - 5 september 2014 00:01

???? Jag döööör!!! Sa precis till Buddha " Du Buddha du la precis dina pungkulor på kontrollen" varav Per svarar: "Va? Jag eller??" ???? Ja älskling du la dina pungkulor med en discokula i och simmisar som flyter runt på en uppblåsbar madrass med sol...

Ovido - Quiz & Flashcards