Mitt liv i ett nötskal :D

Direktlänk till inlägg 9 september 2014

Varför????

Av Marina Harbeck - 9 september 2014 02:50

Jösses vad trött jag är. Mentalt då. Jaha efter att ha legat på hyresvärdarna i en vecka så ska dom nu sälja huset. Tydligen klarade dom inte av kravet att fixa en strömförande dusch och ej heller ta kritiken över att den manliga delen av duon Hyresvärden aldrig kom som han lovade och alltid sket i att meddela oss detta.

Känns lagom kul att jag nu mitt i allt akut letande efter lägenhet måste fixa för allt jag gjort i trädgården. Allt jag sått måste dras upp och det som går att rädda ska sättas i krukor så är det bara att hoppas att vi får en lägenhet balkong.
Fan jag som var så stolt över mina palsternackor.  Nu får jag ta upp dom alldeles fär tidigt. Fan detta äter nästan upp mig så jävla fucking irriterande detta är. Alla pallkragar jag lyckats fixa i sommar som bara skulle målas och sen sättas ut till våren. Några skulle ut nu på hösten så jag kunde sätta broccoli, brysselkål och blomkål. Saker som tar 2 år innan dom är klara att skördas. Mitt insektshotell jag skulle göra ??

FANHELVETESJÄVLAKUKRÖVSFITTA!!!!!!!?????????

Ja det är bara till att skriva en lista på vad som måste köpas hem i krukväg och sen fixa ett hem till mina buskar och bärplantor. En rabarberplanta flyttar hem till svägerskan, min taggfria (och extremt efterlängtade ) björnbärsplanta flyttar hem till grannen. Mina blåbärsplantor får bo hos mamma men hon vet inte det än. Sen så ska dom gula (vita) smultronen ner i krukor och flyttas med dom också. Min vindruvsplanta ger jag till någon som vill ha den. Den har inte ens kommit ner i jorden eftersom jag inte visste exakt var jag ville ha den.

Allstå missförstå mig rätt nu. Det är jätteskönt att få komma bort från duon Hyresvärdarna och deras totala brist på att fixa livsfarliga fel i deras fastighet men jag var ju sååååååååååå nära att äntligen få uppfylla min dröm. En egen köksträdgård!!! En trädgård full med bärbuskar och fruktträd! Att försöka sig på att bli självförsörjande på frukt och grönt! ?

Åter igen en trång lägenhet. Åter igen den stora längtan på tidig vår när det är dags att börja så. Varför? Jag hoppas VERKLIGEN att jag hittar någon med en liten kolonilott som kan tänka sig att låna ut en bit till mig som jag kan odla på. Men det är inte samma sak. Jag vill kunna gå ut utanför dörren och kunna plocka in det jag vill äta. Inte behöva sätta mig i bilen och köra iväg för att få färska grönsaker eller frukter!

Åhhhhhhhhhhh!!! Blir så sjukt deprimerad av hela situationen. Varför kan aldrig vi få ha det bra? Vi trivdes skitbra (förutom Duon Hyresvärden och alla problemen) för läget var superbra. Nära till affären, supergo granne (förvisso ett hus emellan), lugnt och skönt. Vi som sa "ALDRIG mer lägenhet!!!" (Med trappuppgång då) Jo men tjena. Vad har vi för val?? Absolut inget. Jag får hoppas att jag inte blir deprimerad bara.

Här kan jag avundas min man jävligt mycket. Hans hobby och största kärlek är film. Den kan inte minimeras till nästan obefintlighet bara för att vi flyttar. Den är inte lika drabbad av storleken på vårt hem för han kan alltid omge sig av filmer på ett eller annat sätt.

???????????????

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina Harbeck - 23 maj 2015 13:51

Det årliga inlägget om ESC!!!!!!! Är du beredd Angeline?!

Av Marina Harbeck - 24 september 2014 01:44

Och så är duschen strömförande igen. Fan alltså! Vi (läs jag) som hade så många planer på vad vi (jag) skulle göra i lägenheten ju. ? Ja vi vet ju ändå inte hur det blir OM huset ska säljas eller vad och ej heller hur det blir om nu någon köper det. ...

Av Marina Harbeck - 16 september 2014 13:01

Jisses vilka tvära kast! Ja nu är frågan om vi ens ska flytta. Vad vi vet nu så ska det komma en i helgen som redan lagt bud på huset och som vill att vi ska bo kvar. Jag är kluven som fan för jag vill inte flytta för bara tanken på att hålla på att ...

Av Marina Harbeck - 5 september 2014 00:01

???? Jag döööör!!! Sa precis till Buddha " Du Buddha du la precis dina pungkulor på kontrollen" varav Per svarar: "Va? Jag eller??" ???? Ja älskling du la dina pungkulor med en discokula i och simmisar som flyter runt på en uppblåsbar madrass med sol...

Av Marina Harbeck - 1 september 2014 04:55

Läste ett inlägg i en grupp (bortskänkes grupp) tidigare idag där en tjej undrade hur det egentligen gick till med att söka socialbidrag och varför inte fler gjorde det. Svaren hon fick gjorde mig så jävla förbannad! Vissa lever verkligen i en fantas...

Skapa flashcards