Mitt liv i ett nötskal :D

Alla inlägg under maj 2012

Av Marina Harbeck - 9 maj 2012 21:00

Behöver fler bord!! Och många! Och så måste jag möblera om bara för det. Datan och bokhyllan med filmer måste ut härifrån men vet inte var jag ska ställa det nånstans. Och sen så ska mycke ut i trädgården snart och en del försvinner till systrarna och Janne. Då får jag mycke plats här inne. Men till nästa vår så ska allt här inne vara klart så jag har ju lite tid på mig :D Och jag räddade mina smultronplantor! Nice. Sådde några nya idag så det blir några fler sen. Och det jävla möget jag stod och pilla med o trodde var smultronplantor var ju persilja. Så det har jag med planterat om då systeryster och hennes granne ska ha det med. Det blir ett stort lass upp till Småland nästa vecka :) Ska bara hitta något att transportera det i oxå. Hitta lite kartonger som jag kan ställa ner dom i så dom står stadigt i bilen på väg upp. Stackars syrrans man som ska ta med det *hahahahaha* Ska snart ta o kopiera det dom behöver ha med i skötselråd. OCH jag har bestämt mig för att ha ett stort växthus med :D :D :D MEN det är något som kommer om X antal år (läs typ 20 år eller så) då det ska byggas ihop med det uterum som finns. Och jag vet hur jag vill ha det *längtar* I LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVE mina plantor!! Fatta vad det kommer kännas hemskt att skiljas från dom sen?!

Av Marina Harbeck - 5 maj 2012 18:15

Ja då var det bestämt. Uterummet eller vinterträdgården eller vad det nu kallas ( kärt barn har många namn) blir nu mitt hobbyrum/växhus. Så nu ska här raggas en massa bord som ska stå längs alla väggar och under fönsterna. Så förhoppningsvis till nästa år kan jag börja sälja av lite plantor av alla möjliga sorters grönsaker   . Måste då förvisso fixa en mängd hyllor eller annat till alla DVD-skivor som står här ute.

Har precis sålt en massa till syrran och hennes granne :D Och beställning på mer har jag fått då min andra syster har "beställt" mer timjan och basilika. Men givetvis tog basilikan slut när jag skulle plantera mer. Jaja får väl köpa nån lite påse till sen när vi får pengar då. Sådde fler smultron för det jag har varit säker på varit smultron tror jag fan är persilja  . Ja så kan det gå. 


Så nu blir det till att komma fram till var fasen vi ska ha kattlådorna och kattmaten. Lådorna kommer mer eller mindre vara till prydnad då katterna gör det mesta ute numer. Så har vi tur kanske dom försvinner snart :D Och till katterna får jag väl offra en bit av diskbänken i köket då. Annars äter ju Zelda upp deras mat.  

Nä nu måste jag gå och vattna alla miljoner plantor för jag ser att några ser lite trötta ut :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards