Mitt liv i ett nötskal :D

Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Marina Harbeck - 5 maj 2014 05:39

Oj vad saker jag ville göra när vi bodde i huset i klippan. Satt och läste alla inlägg. Som jag längtade efter att få använda min egen kompostjord!! Nu har jag fått göra det. Dom lyckliga (?!) blev våra tre rabarberplantor och fruktträden. Vi får se om dom kommer ta sig. Egentligen skulle vi haft en grävmaskin som grävt stora hål förat så vi hade fått förbättra jorden ordentligt. Då hade träden fått en bättre chans. Som "tur" är så kosta dom "bara" 99 kr st. Tar dom sig inte så får vi ta bort dom och fixa till hålen och förbättra som rejält innan vi sätter nya träd. Synd vi har skugga där jag egentligen vill ha dom.

Av Marina Harbeck - 5 maj 2014 04:07

Tja om idén var så vild ändå vet jag inte. Men nåt fick jag hitta på då väldigt mycket av min sådd gick förlorad pga fönstret jag ställt dom i. Dom växte dåligt/för mycket och blev brända. Fick tipset i en av grupperna jag är med i på Facebook att det kunde bero på fönstret. Mycke riktigt! Så fort jag flyttade över och planterade om mina 6 zucchini/squash plantor tog som sig rejält! (På bilden har dom blivit omplanterade en vecka innan )

Idag fick jag plantera om dom igen i vars en mjölkkartong :) 2 st fick flytta till grannen. Så nästa projekt blir att bygga nånhylla av något slag med några hyllplan som kan stå i fönstret så får mina framtida sådder stå där.

På bilden med brädorna som hänger i fönstret ser man även zucchini/squashplantorna hur dom såg ut vid första omplanteringen ( vet inte om jag gjorde rätt för jag har aldrig sått såna innan. Bytade till mig två plantor för några år sedan och då var dom rätt stora redan)

Nu hoppas jag bara att våra pallkragar kommer och att båten hämtas så att allt är klart när det är dags för alla plantor att planteras ut. Som tur är kommer vår grannesom vi delar hus och trädgård med hem idag så då får vi veta närmare när våra kragar kommer :)

Ovido - Quiz & Flashcards