Mitt liv i ett nötskal :D

Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

Maskkompost here we go!

Av Marina Harbeck - 15 juli 2012 14:15

Jodå! Vi ska bli med maskkompost :D Jag bara längtar tills första lådan är klar! Och då har vi inte ens kommit igång med detta än *haha* Men brödbackar är på gång sen är det bara att fixa en typ av låda som allt kan stå i. Vilken jord jag kommer att få sen!! Det sparar pengar som fasen! Behöver inte köpa något gödsel direkt heller. Vi har aska till gurkorna och alla bärbuskar, nässlor och förhoppningsvis snart lite vallört att göra egen gödning av och så gräsklipp med massor av klöver i! Och om några år så kommer det hönsgödsel :D Så satans jävla bra detta blir! Jag menar, vi har ju redan organiskt avfall så varför inte utnyttja det? Det enda man får göra är att hacka allt organiskt avfall i mindre bitar så går det fort för maskarna att äta upp det och det luktar inte ( om man inte har animaliskt avfall där i och det behöver man ju inte ha om man inte vill) Så detta hamnar i källaren. Där är lagom temperatur för dom. 


Och på tal om nesslor så har jag lagt några i vatten ute i uterummet så det ska bli milt gödsel med det. Tänkte att tomaterna kan få det. Ska bara ordna en sån stril till vattenkannan. Vår har försvunnit och jag har sett någonstans såna för 10 st eller nåt. Men att komma ihåg i vilken butik det var i är ju meningslös!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina Harbeck - 23 maj 2015 13:51

Det årliga inlägget om ESC!!!!!!! Är du beredd Angeline?!

Av Marina Harbeck - 24 september 2014 01:44

Och så är duschen strömförande igen. Fan alltså! Vi (läs jag) som hade så många planer på vad vi (jag) skulle göra i lägenheten ju. ? Ja vi vet ju ändå inte hur det blir OM huset ska säljas eller vad och ej heller hur det blir om nu någon köper det. ...

Av Marina Harbeck - 16 september 2014 13:01

Jisses vilka tvära kast! Ja nu är frågan om vi ens ska flytta. Vad vi vet nu så ska det komma en i helgen som redan lagt bud på huset och som vill att vi ska bo kvar. Jag är kluven som fan för jag vill inte flytta för bara tanken på att hålla på att ...

Av Marina Harbeck - 9 september 2014 02:50

Jösses vad trött jag är. Mentalt då. Jaha efter att ha legat på hyresvärdarna i en vecka så ska dom nu sälja huset. Tydligen klarade dom inte av kravet att fixa en strömförande dusch och ej heller ta kritiken över att den manliga delen av duon Hyresv...

Av Marina Harbeck - 5 september 2014 00:01

???? Jag döööör!!! Sa precis till Buddha " Du Buddha du la precis dina pungkulor på kontrollen" varav Per svarar: "Va? Jag eller??" ???? Ja älskling du la dina pungkulor med en discokula i och simmisar som flyter runt på en uppblåsbar madrass med sol...

Ovido - Quiz & Flashcards